Wednesday, April 2, 2014

3rd April 2014

Start a new day.

Anak anak abah semuanya. Apa khabarsemua?

Hari ini abah baru download application ini, blogger, dalam lenovo abah. Harapan abah agar abah akan terus menulis hari hari. Melalui pengalaman hidup ini, abah akan catitkan perkara untuk menafaat kita bersama Inshallah.

Dimana anak anak abah masa ini?

Ariff - di MIAT, kelas dan latihan pusat bolasepak. Teruskan usaha. Kedua dua nya penting buat masa ni. Teruskan, ini adalah peluang yang ada. Usaha yang terbaik dan Ishaallah positive. Tapi kita jangan sekali kali kecewa dengan keputusan yang Allah beri pada kita.

Afif -dirumah untuk berehat. Rehatkan diri itu setelah usaha selama 2 bulan. Rehat untuk pertingkatkan lagi usaha separuh lagi pembelajaran untuk semester ini. Berikan yang terbaik. Letakan cita cita dan usaha. Inshaallah positive.

Aiman - di Banting, pulun man pulun. Bulan terakhir. Usaha dan Doa. Inshaallah cita terrcapai.

Aina - di sekolah. Kurang tuisyen diluar. Abah yakin Aina mampu merealisasikan. Teruskan usaha dan banyak berdoa.

Azeem - masuk kesekolah menengah. Kritikal untuk mu menetapkan cita cita mu. Abah, mama dan abang abang mu sentiasa memberi sokongan.

Anak anak abah, peluang sentiasa bersama kita. Cabarannya bagaimana kita memanafaatkan peluang. Kita kena sentiasa sedar bahawa banyak peluang bersama kita. Kita kena sedarkan diri ini dengan mempertingkatkan tawajuh atau konsentrasi kita. Bagaimana, 1. Tingkatkan khushuk dalam sembahyang. 2. Jaga waktu tidurmu. 3. Tetapkan cita cita. Satu cita cita pada satu masa. 4. Rancang jadual harian mu.

Selamat menjalani hidup yang berjaya.

No comments:

Post a Comment